Lázár Sára, dietetikus
Telefonszámom: 30/976 4056

Néhány kép rólam

A táplálkozási piramisok az élelmiszerek fogyasztási gyakoriságára hivatottak segítséget nyújtani, az egészséges felnőtt lakosság részére, de az elhízás megelőzésének táplálkozási irányelveinek is megfelelnek. A lakosság számára ezzel teszik szemléletessé, érthetővé, könnyen megjegyezhetővé.
A fent látható piramis bázisán helyezkedik el a gyakran, a csúcsán a ritkán fogyasztandó ételek. A harvardi egyetem piramisában a rizs, a fehér, kenyér, a burgonya, tészták kerülnek a piramis csúcsára, tehát a ritkán ajánlott ételek közé, a piramis alapját a teljes kiőrlésű gabonaipari termékek, növényi eredetű olajok, emellett a zöldségek és gyümölcsök képezik.  A piramis „talpa” a mozgás és a rendszeres súlykontroll. A csúcson találhatók még a finomított  gabona termékek mellett a cukrozott italok, édességek, só, vörös húsok és a vaj is.
Egyre több adat utal arra, hogy amíg egyes vitaminok (A, E, béta-karotin) preventív szerepe vitatható és a multivitaminok túlzott bevitele is problémás lehet, a D-vitamin bevitele jelentős szerepet játszhat a szív-érrendszeri, daganatos betegségek, sőt az elhízás megelőzésében. Ezért került a D-vitamin pótlás ajánlása a  Harward-piramisba.

forrás: http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/files/Healthy-Eating-Pyramid-handout.pdf

 

Az alábbiakban olvashatsz pár általános és fontos dolgot az ELHÍZÁSRÓL, TESTTÖMEG NÖVELÉSRŐL és magáról az EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁSRÓL.

Amikről még olvashattok:

Nyelőcsőreflux

A magas koleszterinszint diétás kezelése

Hypertonia

Pre és probiotikumok

Táplálkozási piramis

Élelmi rostok : docx pdf

Glykémiás index : docx pdf