Lázár Sára, dietetikus
Telefonszámom: 30/976 4056

Néhány kép rólam

Egészséges táplálkozás alapelvei

 

Sokan hiszik, hogy egészségük megtartása érdekében sok finom ételről, sőt a kedvencekről is le kell mondani. Erről szó sincs, hiszen az egészséges táplálkozás alapja, hogy nincsen tiltott táplálék, csak kerülendő mennyiségek!

Táplálkozási ajánlás:

    • A változatosság nemcsak gyönyörködtet, de még egészséges is! Válogassunk minél több nyersanyagból!
    • Kerüljük a zsíros élelmiszereket, főzéshez növényi zsiradékokat használjuk (napraforgóolaj, olívaolaj, repceolaj).
    • Ételeinket kevés sóval készítsük, utólag sem sózzuk! Fedezzük fel a fűszerek világát!
    • Édességet, süteményt főétkezésként soha, esetleg befejező fogásként heti néhány alkalommal fogyasszunk.
    • Naponta fogyasszunk fél liter tejet, vagy egyéb tejtermékeket. Leginkább az alacsonyabb zsírtartalmút válasszuk.
    • Naponta együnk friss zöldséget ill. gyümölcsöt, az évszaknak megfelelően.
    • Együnk minél több barna kenyeret, próbáljuk ki a teljes kiőrlésű tésztákat, a barna rizst is!
    • Naponta négyszer-ötször étkezzünk! Próbáljuk egyenletesen elosztani, kerüljük az esti „hűtőrámolást”!
    • Szomjunkat ásványvízzel oltsuk! Mérsékeljük a cukrozott üdítőitalok fogyasztását.
    • Rendszeres mozgás fokozza az egészséges táplálkozás kedvező hatásait.
    • Törekedjen a kívánatos testtömeg elérésére és megtartására!


    Az alábbiakban olvashatsz pár általános és fontos dolgot az ELHÍZÁSRÓL, TESTTÖMEG NÖVELÉSRŐL és magáról az EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁSRÓL.

    Amikről még olvashattok:

    Nyelőcsőreflux

    A magas koleszterinszint diétás kezelése

    Hypertonia

    Pre és probiotikumok

    Táplálkozási piramis

    Élelmi rostok : docx pdf

    Glykémiás index : docx pdf