Lázár Sára, dietetikus
Telefonszámom: 30/976 4056

Néhány kép rólam

Az elhízásról, fogyókúráról nagy vonalakban

Az első, és a legfontosabb, amit megjegyeznék, hogy a fogyókúra az egészséges táplálkozás alapelvein nyugszik. Enyhe megszorításokkal hasonlóan tudjuk összeállítani étrendünket. Néhány fontos tanács, amire érdemes odafigyelni:

  1. Étkezzünk naponta 4-5 alkalommal, így szervezetünk nem éhezik a nap egyik időszakában sem.
  2. A javasolt testtömeg vesztés ne legyen több, mit heti 0,5-1 kg, mert célunk nem izomtömeg- vagy vízveszteség, hanem testzsír.
  3. Sosem koplaljunk, ne feledjük, az arany középutat kell megtalálni! Ne válasszunk szélsőséges divatdiétákat, és ne tartsunk nagyon alacsony kalóriatartalmú diétát sem, sokat árthatunk vele!
  4. Együnk minél több zöldséget, gyümölcsöt. Ezek közül mérsékelten fogyasszunk  banánt, szőlőt, aszalt gyümölcsöket, olajos magvakat, burgonyát és a száraz hüvelyeseket
  5. Lehetőleg teljes kiőrlésű kenyérféléket, tésztaféléket fogyasszunk, együnk cukrozatlan müzlit és köretnek barna rizst. Ezek a magas rosttartalmuk következtében nagyon jó telítő hatással bírnak.
  6. Csökkentsük zsírbevitelünket, fogyasszunk sovány tej-, tejtermékeket és sovány húsokat, és halat is! Válasszunk olyan ételeket, amelyekhez nem kell sok zsiradékot az elkészítésnél használni.
  7. Persze elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, napi minimum 2l. Kerüljük a gyümölcsleveket, cukrozott üdítőitalokat, mert könnyen megemelheti energia-bevitelünket.
  8. E néhány pont figyelembe vételével nemcsak testsúlyunk fog változni, hanem közérzetünk is!

Életvitelünk megváltoztatásához a mozgás is elengedhetetlen. Egy sikeres fogyókúra ezen a két alappilléren nyugszik. Viktorral sok sikeres fogyókúra közreműködői voltunk. A közös munka meghozza gyümölcsét!

Az alábbiakban olvashatsz pár általános és fontos dolgot az ELHÍZÁSRÓL, TESTTÖMEG NÖVELÉSRŐL és magáról az EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁSRÓL.

Amikről még olvashattok:

Nyelőcsőreflux

A magas koleszterinszint diétás kezelése

Hypertonia

Pre és probiotikumok

Táplálkozási piramis

Élelmi rostok : docx pdf

Glykémiás index : docx pdf